Rislone® Oil Seal™ – Reduserer oljeforbruk og tetter ventiltetninger
Art.nr.: 44223 | 500 ml (4 stk. per kartong)
Rislone Oil Seal™ er en avansert tilsetning for motorolje som reduserer og stopper både intern og ekstern oljeforbruk. Produktet er ideelt for motorer som forbruker inntil én liter olje per dag og er godkjent for alle typer motoroljer, inkludert long-life-oljer.
Fordeler:
Reduserer oljeforbruk hos kjøretøy som må etterfylle mellom oljeskift
Stopper forbrenning av olje som kan skade innsug, turbo, eksosanlegg og sensorer
Reparerer ventiltetninger og reduserer blå eksosrøyk
Reduserer miljøpåvirkning og vedlikeholdskostnader
Kompatibel med alle vanlige ventilstyringsdesign og tetningsmaterialer, inkludert:
O-ring, Umbrella (Deflector), Positive, Top-Hat, Metal Clad, Ring, Spring
Materialer som nylon, nitril (NBR/Buna N), polyakrylat, silikon, Viton og teflon
Trygg for bruk i ATV-er, motorsykler og våtkoblinger
Dosering:
500 ml behandler 4–6 liter motorolje
Ved avvikende oljemengder: bruk 10 % blandingsforhold
Hvordan det fungerer:
Moderne motorer har ofte høyt oljeforbruk på grunn av økt kompresjon, høyere driftstemperaturer og mer krevende teknologi. Over tid tørker tetninger ut og blir sprø, spesielt i motorer med høy kjørelengde eller mange motortimer.
Rislone Oil Seal™ benytter spesielle syntetiske polymerer og tilsetninger som:
Mykgjør og gjenoppretter tetninger
Reduserer oljetap
Forhindrer videre forbruk
Typiske problemer produktet løser:
✔ Blå eksosrøyk
✔ Behov for etterfylling av olje mellom oljeskift
✔ Røyk ved kaldstart
✔ Tørkede eller sprukne ventiltetninger
✔ Lavt oljenivå / varsellampe
✔ Slitt ventilstyring
✔ Høy kjørelengde eller mange motortimer
Bakgrunn & Eksempler på berørte bilmodeller:
Ifølge forbrukerundersøkelser og verksteddata (bl.a. fra USA og Sverige), er det mange biler som sliter med høyt oljeforbruk. Her er noen av de mest kjente tilfellene:
Audi TFSI (1.8 & 2.0)
A3, A4, A5, A6, TT, Q5, Q7 – kjent for feil på stempler som gir ekstremt oljeforbruk.
"En kunde brukte 8 liter olje på 150 mil!" (Hoffsten Motor)
Volkswagen TSI
Golf, Jetta, Passat, Tiguan m.fl. – kjente problemer med stempler i 2.0 TSI.
BMW
V8 og enkelte 6-sylindrede motorer (f.eks. 4.4L, 4.8L og 3.0L) – høyt forbruk rapportert i 3-, 5-, 6-, 7-serie samt X1–X5.
Subaru
2.0L, 2.5L og 3.6L motorer – spesielt Forester, Impreza, Legacy, Outback.
Volvo T5/T6 (2009–2015)
Rapporterte tilfeller av stempelringbytte ved 50.000 km. Dieselversjoner kan få drivstoff i oljen og føre til ukontrollert motorgange.
Toyota & Honda (2007–2011)
Modeller som Camry, Corolla, RAV4, CR-V, Accord – kjente for høyt forbruk, delvis pga. defekte stempelringer.
Kundeuttalelser / Sitater fra virkeligheten:
“Bilen sluker olje – må etterfylle annenhver uke, selv med longlife-olje til 200 kr/liter!”
“For å våge ferie må man ha 5-litersdunk olje i bagasjen.”
“Et oljeforbruk på 3–4 liter per 1.000 mil er 'normalt', sier verkstedet – det er jo galskap!”
SDS finner du på Ecoonline.com/no, eller trykk på lenken her og søk opp produktet du ønsker: SDS